Helgen :)

Fredag; Tessan och Zandra kom forbi och hamtade upp mig for en tur till tysons, vet ej om jag skrivit om det... sa jag skriver om det nu. Haha. Sen akte vi hem hit, fargade Tessans har igen. ; ) Och hade allmant mys med glogg och pepparkakor. Riktigt mysigt. Tessan stannade over natten, och sen pa lordagen; gick vi upp och gjorde oss iordning for forsta luciaframtradandet pa House of Sweden. Vi strok och hade oss, sen akte vi in. Gick runt tills vi hittade... haha gillar vara kartlasningar hit och dit vannen. : ) Vi kom dit tidigt, och gick runt och tittade lite pa allt de salde. Kopte lite fika och satte oss och titta pa Pippi Longstocking, inte okej att den var pa engelska. Lucia i sig var helt underbart, hur mycket folk som helst. Sen akte vi bil med Eva hem. For att byta om fort som bara den hemma hos mig, ralla hem med bilen till Tessan, och sen satta oss pa metron downtown. Val dar skulle vi ga pa en konsert pa nagot svenskt band som spelade pa en krog. GIck och gick, hamnade i nagot getto usch usch. Men det gick bra, kom fram till Lisa (svensk aupair i McLean) och Dennis (aupair) och nagon till. Men jag och Tessan trottnade sa vi gick hem, trotta och hungriga... kom hem till henne vid typ 1 nagon gang, jag var tvungen att skriva i min dagbok som jag sa snallt fick av storebror min. och sen somnade jag som en stock. Sov till 8 imorrse tills Rachel (Tessans vardbarn) stod och kastade saker pa mig for att jag skulle vakna; INTE OKEJ! Gick upp iaf, duschade och gjorde oss i ordning igen. Satte oss och pratade lite med Tessans mormor som sa at oss att ta de lugnt har i DC sa vi inte far en spruta i rumpan, haha sa gullig hon. ; )
Sen ivag till svenska kyrkan (?) och tidiga som vi gillar att vara sa var vi dar lite drygt 2 timmar innan, men vi hade det mysigt pa starbucks dar vi bara satt och spanade pa killar.... ; ) Haha.
Val i kyrkan var det magiskt, helt otroligt fint. Gick battre idag an igar, haha. Ska aven vara med pa annu ett luciatag, nu pa tisdag och da ar det fint folk. Kerstin forklarade de som; Obamas kompisar. Haha. Tydligen ambassadorer och sant. ; )
Nar vi skulle hem fran kyrkan skulle vi ta skjuss med Zandra, men det gick icke. Hon hade parkerat bilen pa en basketplan som var oppen, och som hade valt att stanga nu, sa hennes bil star inlast dar i sakert forvar...
Sa vi tog metron, och visst strular den idag ocksa... suck blir sa trott pa sant dar skit. Men hem kom vi och faktiskt sa hittade jag hem fran Tessan till mig alldeles sjalv utan directions idag, det blev jag minsan stolt over! : )
Kom hem, fixade lite mat vilket blev lite lasange som lag i kylen, gick ner till datorn, badade, och nu sitter jag har.
Imorgon blir det jobb 9-5 sen far jag se hur det blir efter det. Kanske bara en hemmadag med nagon film.

Saknar och alskar min familj dar hemma sa jatte jatte mycket! Ni ska veta att ni ar saknade under dessa jultider...
Saknar aven mitt lilla tjejgang, Patricia, Madde och Tessan, men tjejer jag kommer snart! ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0