White house :)

Jag vid vita huset :) Jag var dar. :) Kyrkogarden...  Allt man ser ar gravarJ.F Kennedys gravSnubbarna (?)
Malcom Lincoln KrigsveteranerEkorren som tog min snickersJag vid ett monument :)

Underbar dag igar. : )
Borjade med att ta bilen till Rosslyn och sen borjade vi vandra, jag Maria och Jocke.
Forst kom vi fram till forsta monumentet, vet inte vad det heter ar iaf veteran krigarna som reser den amerikanska flaggan, vet att den ar med i filmen "Flags of our father" och eventuellt "The letter from Iwo Jima". Iaf haftigt att ha sett.
Gick vidare till kyrkogarden dar J.F Kennedy ligger begravd, lite kusligt att ga dar och se alla tusen och ater tusen gravstenar. Fran Kennedys grav sag man Pentagon och hela DC stad, maktigt. : )
Gick vidare ner mot staden och vi sag allt mojligt haftigt, tills vi kom till Malcom Lincoln memorial. Och nar man stod dar uppe sag man vattnet och "stickan" som Maria kallade den. Pa vagen fanns det monument all over! Allt fran krigen som varit, och krigskampar. Vi kopte lite godis, och Jocke matade en squirrel, men jag hann inte med kameran sa jag tankte att han skulle fa smaka pa min snickers, och visst smakade han, den j"veln tog hela och satt dar och smaskade, men visst fick jag bra bilder. ; ) Gick vidare bort mot Vita huset, och kom forst till baksidan, coolt. Dock mindre an man forvantat sig. Nar vi kom till framsidan var det verkligen dar; The White House. Dar Obama ska flytta in i Januari, och visst syntes det, de byggde och holl pa tills han ska halla sitt tal, en dag da jag inte ska vara inne i DC! Haha.
Och det var verkligen mindre an man forvantat sig. Haha. Sen gick vi vidare nu i kylan. Till svenska ambassaden, och sedan till Mister Smith dar vi at en valfortjanad lunch, och sedan annu en rask promenad tillbaka till bilen.

Helt underbar dag, Tack Maria och Jocke! : )
 
Val hemma var det mesta som vanligt, haha liv och rorelse. Verkligen trivs med de. : )

Kommentarer
Postat av: Madde

Ååh vad skoj det låter!

Fia, vet inte riktigt om du vet vem det är, men Pattes o min kompis, den kosta tjejen(?) iaf, hon vad oxå vid vita huset i början av veckan!

Häftigt ^^

Hoppas du har det grejt, du ser iaf ut att ha det toppen!

Här hemma är allt bra men vi saknar dej!

Puss & Kram!!

2008-11-27 @ 12:57:55
URL: http://fruitys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0