NY day!

Dagarna är långa här, nätterna korta. Frukost vid 7.20 am imorrse, och sen var det fart igen.
Lektioner i matsalen från 8.15 till 10.15, rast, lektioner och diplom utdelning, plocka upp en  lunchbox och bege sig till NY.
Bussresan dit var låång, var så sjukt trött. Men när man såg  NY dyka upp långsamt kände man att man verkligen var här. Det var en otrolig känsla att se Manhattan. Vi åkte runt och såg allt möjligt, allt från Frihetsgudinnan till Ground Zero, Empire State Building, vi åkte även upp i Rockfeller  Center och fick en sjuukt  fin solnedgång över Centralpark och Empire, har som sagt ingen kamera... som tur är har jag Erica så det ska laddas bilder för fulla muggar nu! Ska köpa en ny, systemdigital kamera, kikade runt idag i city och såg att de inte alls är dyra. : )
Jag, Erica, Linda & Emma gick runt och bara tog det lugnt i city, medans alla andra sprang runt och shoppade. Jag och E bestämmde att vi ska åka till NY en annan gång lite senare och åka skridskor vid Rockefeller Center och shoppa då. : )

Frihetsgudinnan blev jag lite besviken på, bruttan stod så långt bort, och det var helt enkelt svårt att se... : / Men jag har iaf sett henne på riktigt.
Ground zero var egentligen inte heller mycket att se, eller jo kanske men våran guide hade så bråttom. Men det var inte mycket att se, en massa stängsel och en byggarbetsplats.
Empire var underbart, helt sjukt häftigt att se, speciellt i solnedgången.
I och med att vi är i NY tänkte vi att vi tog tillfälle att smaka på deras dounats, och visst det var gott men det kommer inte bli något för mig inte. Det var alldeles för mycket socker...

Imorgon är det avskeds möte vid 8 am så ingen sovmorgon då heller, bussen åker vid 9.15 am och vi anländer vid 4.40 pm, så det kommer bli en lååång resa då också. Har dock min underbara lilla Virgina kompis. : )

Nu är det dags att fixa lite innan läggdags, bilder kommer kanske upp imorgon eller på lördag. Har som sagt ingen kamera, men jag kan lägga upp de hitills tagna bilderna av andra. : ) Ska köpa en ny så fort jag kan...

Puss&Kram Sverige!
I miss you : )

Kommentarer
Postat av: Leila

Du kommer få se frihetsgudinnan igen, det lovar jag :P Då har du chansen att komma närmare. Åkte ni förresten med den där gratisfärjan ut förbi henne?



Skönt att höra att du hade det bra på au pair-skolan. Jag hade ju ett helvete.



Och idag får du träffa värdfamiljen.... Spännande spännande. Du får berätta om första mötet sen =)

Ha det toppen! Puss&Kraam!

2008-10-24 @ 11:57:31
URL: http://leilat.blogg.se/
Postat av: Rickard

Skönt att höra att du har det bra hoppas du får se frihetsgudinnan närmare puss älskar och saknar dig så jag blir tkig din pojkvän för alltid ;P kiss

2008-10-25 @ 02:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0