Helgen, halva tiden, Isac 1...

Sa helgen gick smidigt, eller vad sager du Christin? Haha. Konstigaste helgen pa lange...
Vi satte oss pa bussen, efter att ha letat efter den... tog oss 2 timmar langre pga trafik i NY city.
Hoppade pa fel subway, kom till stationen varan men subwayen stannade inte... Istallet hamnade vi ute i ingenstans, de vi ringde fran skolan visste inte ens vart vi var... efter lite flirtningar med brandmannen tog vi en taxi till skolan, tva timmar for sent trampar vi in i fel klass. Bytte och kom till varan, en timme senare satt vi pa hotellet igen.
Lordagen gick bra, lite drygt men det gick bra. Vi spenderade dagen i skolbanken och kvallen pa hotellet sallskap av tuuuusen skratt ! <3
Sondagen fick vi sluta redan klockan 2, sa som vanligt var jag och Christin forst pa bussen pa vag tillbaka till City, kom dit. Irrade bort oss pa Macys, gick till Times square och sen till donken. vi var ratt trotta sa vi tog oss tillbaka till bussen redan vid 5 i hopp om att komma pa, men icke... vi kom pa bussen vid 6.30, da tillsammans med en dansk kille, och jag maste bara beratta vad min otroligt smarta kompis Christin gjorde:
Hon hamnade i stolen bredvid honom och borjade prata, han fragade vart vi var ifran och hon sa Sverige Goteborg/Stockholm, och hon fragade varifran i Norge han var, da han svarar Kopenhamn, och stackars Christin sitter verkligen och funderar pa vart i Norge de ligger ! Sen far mannen bredvid mig nog och byter plats sa Christin smiter smidigt undan den pinsamma situationen och vi har dunderkul hela resan hem ! :)

Mandag idag, den 20 April, exakt ett halvar sedan jag satte mig pa planet med mina jamnlika...
Da vi fastnade i Frankfurt och kom till Aupair skolan alldeles for sent.
Sen dess har det hant mycket;
Jag har varit i NY 3 ganger (dock bara mastenresor men anda)
Jag har traffat otroligt manga manniskor
Jag har sett Vita huset sa manga ganger att det knappt berors langre
Stickan ar och forblir varat riktmarke och inget monument
Tysons Corner vill jag inte ens tanka pa hur manga ganger jag besokt
Fler biobesok an jag haft under hela min livstid
Kort cabpremiar
Skaffat mig falskt id kort
Tagit amerikanskt korkort
Listan skulle kunna bli huuuur lang som helst, men de gar inte att beratta allt genom att blogga.
Ni dar hemma forstar inte alls hur det ar att lamna sitt pick och pack och dra ett ar, utan familj, vanner eller nagot som ar som hemma. Men jag har klarat det an sa lange, och det ar som sagt halv tid nu, sa snart ar jag hemma igen. :)

Idag ar det aven Isacs ettarsdag, grattis lillplutten ! :)
Imorgon ar det Jerrys 25 arsdag och det skulle aven varit farfars fodelsedag.
Och om 9 dagar ar det MIN 20 arsdag ! <3

Tack mamma och pappa (och resterande familj) for att jag fick mojligheten att aka
Tack Christin (och alla andra for den delen ocksa) for allt stod jag har fatt hitills
Och aven ett stort tack till min vardfamilj som tar otroligt bra hand om mig. :) <3

Kommentarer
Postat av: christin

Tack sjäääääääääääääälv ;)

2009-04-21 @ 04:59:24
URL: http://kickmick.blogg.se/
Postat av: madde

I miss You!

2009-04-21 @ 18:55:45
URL: http://fruitys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0