Porrdans, hogklackat och sjukhus


28 augusti

fesfredag och jag vaknar pa ett riktigt bra humor redan vid 7, gar upp och borjar redan vid 8, trodde jag men Gunilla
hade glomt saga att hon inte behovde mig, typiskt. Dagen borjade alltsa lite smasegt, men sen flot den pa riktigt
bra. Barnen var supersnalla och vi hade supermysigt, regnet oste ner sa de blev mycket lek i kallaren och pa
eftermiddagen krop vi ihop i soffan och tittade pa en film. Vi bakade aven kakor och jag gjorde pannbiff. :) sen bytte
jag om och packade min vaska och begav mig till bolaget och sen bort till AnneMarie. Val dar blev det brattom dock
andrade vi planerna och jag gick till Third med Erica Alanna (som fyllde 21) och Heather, pa Third motte jag upp Thais
och hennes kompis. Sen kommer jag inte ihag sa mycket mer av den kvallen faktiskt... haha.

29 augusti

vaknar upp halvfrasch med smarta i handen; vad fan hande igar?? Tar mig hem till AnneMarie och vilar lite
sen aker jag erica och Alanna hem till mig en svang, drar en donken och sen kande jag att jag nog behovde uppsoka
ett sjukhus iallafall, sagt och gjort, rontgen och skit, hon fick slita av ringen da hela handen var uppsvullen x3!
Smarta! Till slut kom de fram till att jag har lyckats med att fa nagot sa klatchigt som Skiers (gameskeepers) thumb.
Svart att forklara vad och hur det ar, men jag ska forsoka slanga upp en bild, men jag kan lova att ont gor det.
Sa typiskt klantigt, sa vad orsakade denna skada? Alkohol, en trappa och hogklackat, sa for min del aldrig mer den
kombinationen! Kvallen spenderades ute i South Riding hos Erica, tyvarr kande jag att bade smarta och trotthet gjorde
att jag begav mig hem.


Blir lite konstigt skrivet da faktiskt har hela hogerhanden i gips och sjalvklart ar jag hogerhant, men mamma jag ser det positiva i det; tank sa bra jag blir att anvanda vanster handen ! :)


Tummen 

"Skier’s Thumb is caused by a traumatic force on the thumb that forces it out (radial deviation is the anatomical direction). It often occurs with skiing and football.

Signs and symptoms include pain in the knuckle of the thumb, swelling, and an unstable joint. X-rays often show a small fragment of the metacarpal that has been pulled off by the ligament (called an avulsion fracture).

Treatment usually consists of bracing or splinting of partial tears and in some cases, surgical repair if the tear is complete."


Kommentarer
Postat av: Isabella

Du kommer bli grym på att använda vänsterhanden =) Jag har använder min vänster mer än innan jag fick en spricka i min högra arm så jag fick ha gips...Och det var ändå när jag var 11 som jag bröt armen!

2009-08-31 @ 00:12:25
URL: http://isabellapalmberg.blogg.se/
Postat av: erica

hahaa, min första fråga när jag ser detta inlägg är , hur lång tid tog det här nu då ??? :) hahaaa . jag lider verkligen med dig och det kunde lika gärna varit jag .. jag hoppas på att det blir bättre snart för handen ser inte så jävla kul ut just nu .. krya på dig så hörs vi snart kära vän :) puss och kram

2009-08-31 @ 02:14:12
URL: http://sunlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0