Rehobot beach, delfiner och jellyfish

Nar klockan ringde 6.25 imorrse trodde jag allvarligt att jag var dod!
Jag lag lange, kanske lite for lange och tankte allvarligt om jag skulle stanga av klockan och sova vidare och inte alls dra till nagon strand. Men jag tog mig i kragen och gick upp och packade fint min vaska och begav mig. Vid kvart over 7 stod jag pa metron, traffade nagra andra fran gruppen; tyskar saklart ! SUCK ! Till slut anlande alla manniskor och jag och Diana overtalade Thais att aka med, och  visst gjorde hon det, underbart. Vi satt och skrattade och hade oss resan emot stranden. Nar vi kom fram packade vi ur alla saker fran bussen, stallde fint upp oss och nagon snubbe fotade oss. Vi vandrade ner till stranden dar vi sedan smaskade i oss pommes. Efter det blev det beachhang, och lite promenad med roliga bilder som tillbehor. Promenaden visade aven de storsta jellyfish vi nagonsin sett, ska forsoka lagga upp lite bilder. De var gigantiska ! Efter de blev det en lite nap pa stranden innan de andra begav sig for att kopa glass, jag stod emot minsann! :) Vid 4 kakade vi pizza pa ett supermysigt stalle och efter den pizzan kande bade jag och Thais for en springtur pa stranden, sa vi tog oss bort en bra bit och joggade och pratade om lite allt mojligt, valdigt trevlig brasilianare. Nar vi val kom tillbaka satt vi
och tittade ut over havet och vips sa simmade ett helt stim (?) delfiner forbi, och inte alls langt ifran stranden.
Bussresan hem var riktigt dryg, jag kunde inte sova och de visade den mest vardelosa film  jag sett. Riktigt skont att komma "hem" och ta en dusch for att sedan ga lagga sig sadar lagom slut.

Kommentarer
Postat av: Cin

Ja huga... låter verkligen jättehemskt att behöva gå upp för att tillbringa en dag på stranden i värme med kompisar och snacka skit... verkligen.

Du vet, när du kommer hem... så är stränderna begränsade. Inga delfiner och ingen jellyfish (kanske någons kräka ligger kvar efter kvällens fester) och perioderna för strandmotion är ett minne blott....

2009-09-23 @ 08:41:28
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0