Kasslergratäng

Något som får mig på bra humör är god mat :) hihi. Och kasslergratäng är en favorit, dagen till ära äts det här hemma.

En bit kassler
Potatis
Gul paprika
Purjolök

Blanda ihop allt i en ugnsfast form, lagom mycket av det goda. Krydda med lite svarpeppar och häll på lite matlagningsgrädde. In i ugnen på 200-225 grader, och klart är det när potatisen är mjuk. Strö gärna lite ost över för att få en fylligare smak :)



Tänk då att jag gjort iordning allt detta och ber mannen i huset slänga in den medans jag jobbar. Men vad händer?! När jag nu kommer hem är potatisen hård och torr. :/ Disken står överallt, kläder ligger slängda lite här och där, chokladen som skulle gå till chokladmousse är slut. Måste erkänna att jag blev lite besviken på allt.
Så nu står min mat i ugnen och är förhoppningsvis klar snart, för jag är verkligen hungrig. Efter maten blir det en dusch och sen ska jag lägga mig i sängen o titta på "en unge i minuten"

Kommentarer
Postat av: Cin

Vad besviken jag hade blivit.... :(

2011-03-14 @ 21:22:12
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0