V 32

Bebis

Bebisen väger ca 1800 g och är 42 cm lång. Det går att utläsa om bebisen sover eller är vaken genom att mäta skillnader i hjärnaktiviteten.

Du

Livmoderns mått är ungefär 30 till 32 cm. Det går att känna livmoderns topp ca 12 cm ovanför naveln. Dags att börja kolhydratladda. Från vecka 32 träffar du barnmorskan varannan vecka. Nu kan det vara dags att anmäla dig till föräldrarkursen om någon sådan erbjuds

 

Nu blir jag sådär osäker om jag postat detta, och eftersom allt är nytt på denna sida är det lika bra att jag skriver det igen för säkerhetsskull :)
Bebis mår bra där inne, höga hjärtljud och bra mått. Spökar lite då de säger att jag "borde" vara ca 2 veckor mer gången än jag är... såå vi får se när bebis tittar ut. :)

 

Mycket hicka från den lilla där inne, magen som flyttar sig rejält från sida till sida, fötter som sticker ut och alltmänt mys med magen, som börjar ta plats såklart, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0