Bilder, rättigheter, val

Jag (vi) har valt att inte lägga upp bilder på Sebastian på varken facebook eller blogg pågrund av att bilden då kan användas av precis vem som helst, när som helst och hur som helst.
Har fått många kommentarer om detta men ändå stått på mig, det är vårat val som föräldrar.
 
Förra helgen var det Melodifestivalen och jag har förstått att denna Yohio har gjort många upprörda över hur han klär sig och hit och dit. En mamma vars son älskar Yohio postade en bild på facebook där Jim (hennes son) stolt visar sin tolkning av sin idol, bilden fick snabbt över 3500 likes och över 1000 delningar, vips så var stackars gulliga Jim inte längre den söta sonen som 15 åriga storasyster sminkat. Familjen fick ta emot mycket negativa kommentarer hit och dit och mamman i fråga vill stämma alla som delat hennes bild då hon anklagar de för stöld av bilden, suck säger jag bara.
 
Så än en gång, det finns inga nu och kommer inte heller i framtiden finnas bilder på mitt barn på facebook!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0