Sa var det dags... :)

Monsterinlagg nummer 2.


Torsdag 29 januari


Aisa dag for Linneas del, och skola for bada barnen. Vi hade som sagt bara Thomas hemma pa formiddagen, sa jag lekte med honom samtidigt som vi stadade lite jag och mamma. For Thomas var de roligast att leka med pappa o Tommy. Men som sagt jag och mamma stadade. Sen at jag och Thomas lunch da passade mamma o pappa pa att ga en svang ner till Safeway. Efter lunchen var det skoldags, sa jag, mamma o Tommy satte Thomas i bilen och akte. Gick bra, han grat lite, mamma tyckte de var jobbigt men det gick bra. Hem, lagade tva ost och skinkpajer och sen stadade jag lite till. Innan jag hamtade upp alla tre och for hem. Thomas hade haft en jatte bra dag i skolan och Linnea var pa bra humor.
Vi lekte pa eftermiddagen tills Aisa skulle hem, vi at Christins och min thaimat innan vi forsokte oss pa att hitta till Costco, efter lite korningar hit och dit hittade vi. Shoppade lite allt mojligt och vuxenpoangen steg nar jag kopte burkar att forvara mat i till min lagenhet. Val hemma somnade vi fort da alla var trotta.

Fredag 30 januari


Lediga dagen for barnen... igen. Vi lekte lite i kallaren innan Gunilla kommer ner vid halv 11 och fragar om vi inte ska aka till air och space museum och visst. Sa vi packar och gor oss iordning och aker dit, hela familjen. Vi gar runt och tittar pa alla flygplan och rymdskepp innan vi satter oss i simulatorn och sen gar vi till donken for att kaka. Efter maten gar vi for att kolla om tornet har oppet, ja visst. Sa vi alla tar hissen upp och far se en helt fantastisk utsikt. Roliga bilder tas och jag ar helnojd med dagen. Val hemma leker vi lite till, och sen slutar jag. Bestlutsangest om vart vi ska ata, slutar iaf pa tysons tva och Cheesecake factory; UNDERBART! Ocksa denna dag helt fantastiskt bra.

Kvallen spenderades hemma, mor och far satt pa overvaningen med vardforaldrarna och drack ol och pratade om allt och inget, lillebror sov och jag satt vid datorn och tog de mest lugnt.

Lordag 31 januari


Upp tidigt, kvart over 8 vaknar jag. Vi ater frukost och ger oss ivag. Bilen till metron och downtown. Eller ja vi borjade i Arlington med Iwo Jima och sen vidare till kyrkogarden. Och sen bar det ivag, monument efter monument. Underbart att fa kanna sig behovd men samtidigt som turist. Familjen verkade trivas och de tyckte nog det var coolt. J
Vi sag allt som borde ses, skulle aven besoka ett spion museum men de backade foraldrarna pa da de skyller pa att de inte kan engelska... madame tousseu blev det inte heller. Men det var nog sa tillrackligt att fa visa de runt. En heldag, som slutade pa tysons 1 och Fridays dar jag aven motte upp tjejerna som skulle ta en lugn (?) ute kvall.

Jag ska ga lagga mig nu, trott som en apa.

Sondag 1 februari


Vaknar upp tidigt, dags for hockey. J Frukost och sen satter vi oss i bilen, Tommy kartlasare gor att vi kor fel pa en gang... suck. Felkorningar genom hela washington dc, och jag blir stressad som fan! Efter mycket om och men hittar vi till slut till Verizon center. Pappa gick in for att handla en hockeytroja till Emil och blir grinig da han inser att den kostar runt 1000 kronor, det hela gar ut over oss... gar iaf upp till varan platser, och folk verkar nojda. Matchen ar superbra och slutar 7-4 till Caps. Tror familjen var nojd?
Pa vag hem blir det grinigt igen, jag ska pa lcc mote och vi aker runt runt och till slut hittar vi dit, stannar 10 minuter och sen lite grinigt igen for att jag inte riktigt hittar hem och vi vet inte vad vi ska ata. Stannar till pa nagot stalle och ater for att sedan handla lite smatt pa cvs innan vi beger oss hemmat. Val hemma blir de sangen nastan pa en gang, jag lagger mig for att titta lite pa min nya dvd.

Mandag 2 februari


Jobbdag igen, veckorna gar fortfarande lika fort. Frukost, och sen lite lek. Vi gick upp till overvaningen for att steka lite pannkakor och sen skjutsade vi Linnea till skolan, jag Thomas och mamma stannade sedan ute och gick en svang till parken for vadret tillat oss.  Stralande sol och lite varme. Vi var ute anda tills vi skulle satta oss i bilen igen for att hamta upp Linnea, packade in oss och hamtade henne. Pa vagen hem stannade vi i den stora lekparken med karusell, men det var way to cold. Sa vi tog snack i bilen och sen akte vi hem. Vi lekte lite i kallaren innan jag och familjen begav oss till tysons for lite shopping. Blev lite presenter, trojor till mig och bara lite kvalitetstid med familjen.

Kom hem, tittade igenom bilder och shoppingpasar. Vi sitter verkligen och myser bara. Nu ska jag bara fixa lite till med datorn, sen ska jag ocksa sova. Imorgon ar det tisdag, och jag hoppas innerligt att det ar skola.


Tisdag 3 februari


Skoldags igen, for bada... Gick bra med Thomas, lite ledsen blev han men han var bra.
Val hemma stadade jag och mamma lite, och sen fixade vi med allt mojligt. Vid 3 hamtade vi upp barnen, och tog med oss Mia hem. Lek i kallaren samtidigt som vi gjorde allt mojligt. Nar jag slutade 5 drog vi direkt till Tysons, for lite sista minuten shopping.
Mat blev det och sen shoppade vi, lite till allt och alla. Vad kan jag inte skriva... ;) Haha.
val hemma satt vi bara och mos och pratade om allt och inget.

Onsdag 4 februari


Idag var det dags att packa ihop for familjen. Vi lekte, barnen at lunch sen skjutsade jag de till skolan. Det gick superbra med Thomas idag. Hem, stadade lite till, tvattade och tomde tvattmaskinen. Familjen packade, bestallde pizza och at lite. Hamtade upp barnen vid 3, lamnade av Linnea hos en kompis och sen for vi till flygplatsen. 10 minuter senare sov Thomas i bilen och jag lamnade av familjen. Trakigt. men vi ses snart igen. Hem igen, fixa iordning maten och ta hand om en ledsen Thomas... han saknade "boyfriend" ;) Haha. Vi at mat, badade barnen och jag och Gunilla satt o pratade om allt och inget. Om Sverige, om de blir nagot eller inte. Far se... Hon kom med lite andra forslag som jag ska tanka igenom. Fick aven lite mer pengar av pappa som ska ga till min skolgang har borta, sa nu blir det NY sa jag far mina 6 credits!


Kommentarer
Postat av: Isabella

Jag gillar dina monsterinlägg :p Kollar in här nästan varje dag, och blir jämt glad då det står nåt nytt. Så man vet vad du pysslar med ;)

2009-02-06 @ 00:59:31
URL: http://isabellapalmberg.blogg.se/
Postat av: Madde

ÅÅh vilket underbart inlägg.

Tänk så mycket du får se o vad med om.

Jag älskar dina mega långa inlägg, gör att tiden på jobbet går lite fortare! :D

Puss & Kram

2009-02-06 @ 12:17:32
URL: http://fruitys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0