Gardagen

Vaknade första gången vid 6.25 då alarm klockan som står på rummet började att ringa, kunde inte stänga av den så jag stängde bara av volymen. Somnade om, och vaknade igen vid 8, lyssnade efter ljud i resterande del av huset, men hörde ingenting, satte på tv;n lite och slö tittade, plockade upp lite mer saker från väskorna, men eftersom jag ännu bara bor i gästrummet vill jag inte packa upp allt för mycket. Borstade tänderna och gjorde mig i ordning, tittade ut genom fönstret för att se vad det är för väder, regn, valde ändå leggings. : )


Gick upp till övervåningen, mötte en halvtrött amerikanare i hallen (Bruce).

Försökte låna Ac´s dator för att passa på att ringa hem via skype, men det var lösenord och jag kunde inte, får försöka imorgon kanske. : ) Nu hör jag liv på övervåningen och tror att Gunillas kusin skulle komma över för frukost. Sen är planen att åka med de till något centrum här i närheten, så jag bekantar mig lite med området, då det som sagt regnar här idag känner jag inte för en promenad... en annan dag. Önskar dock att jag hade kameran så jag kunde fota allt fint jag ser här! Men det kommer. : )


Ja just det, mamma jag glömde visst min mobil laddare iaf... den tycks ha smitit, så nu har jag ingen mobil, ska köpa ett telefonkort idag, om jag hittar så kan jag ringa hem, ska även försöka få iväg kameran hem till Sverige och så får ni se om det går att göra något åt den...

Nu ska jag sitta här och skriva ihop lite mail till folk i omgivningen, och försöka få folk att läsa min blogg istället, så jag slipper sitta och skicka samma sak till alla, haha. Ska som sagt försöka lägga upp lite bilder från NY på bilddagboken senare, får se hur det går... : )


Uppdaterar senare igen. ! Puss !



Nyss hemkommen från mitt första lcc möte, var inte mycket att hurra för allt som allt 10 dollar fattigare. Lät trevligt med karaoke och träffa lite folk, hamnade vid ett bord med en massa tyskar som vägrade prata engelska, suck.


Linnea och Thomas har i vilket fall varit som änglar idag, eller ja Linnea är prinsessa... hon ska på prinsess kalas imorgon och förbereder för fullt. Vi ska buga och tilltala henne som en prinsessa.

Har även åkt runt med familjen idag på äventyr, till costco bla där allt finns!

monsun regnet kom även idag, usch kändes som vi alla stått i duschen i en timme....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0