Detta ar till dig syster ! :) <3

3 augusti

Idag blev det lite hang vid poolen pa morgonkvisten, en dusch och sedan hang pa donken innan jag skjutsade ivag Patricia till flygplatsen, blev lite jobbigt att lamna av henne. Hem till Mclean och dryga sig lite vid datorn innan de blev dags att hamta upp mamma pa nasta flygplats ! :)
Aaah jag sprang runt och letade och letade, var pa fel plats och hittade ingenstans. Nar jag val sag henne blev jag sa otroligt glad att tararna sprutade
och jag ville bara krama om min alskade lilla mamma ! :) 6 manader utan henne ar faktiskt inte okej ! Vi akte hem och jag fick en massa godis, nasspray
och resorb. :) Brucie fick en flaska wiskey. Jag visade henne sangen och hon krop ner pa en gang, det kanns sa skont att ha henne i huset igen !

4 augusti

vaknar till vid 9 och vill inte somna om da jag vet att det handlar om kvalitetstid med mamma ! Sa vi gar upp och ater frukost och sen lapar vi lite sol
ute vid poolen. :) Mycket skitsnack och skvaller; UNDERBART ! Vi tar en svang ner till banken och Giant for att handla lite middag, och sen blir det
poolhang igen. Mycket mys med mamma ! Middag, kyckling och fetaost sallad, efterratt blir majskolv. Vi bokar en resa till NY over helgen och sen myser vi
annu mera genom att titta pa alla bilder tillsammans. Klockan ar nu mycket och jag ska forsoka sova, har haft jattesvart den senaste tiden och jag hoppas
det blir battre snart for jag ar dunder trott. :(


5 augusti

Mamma vacker mig idag igen, haha. Frukost och sen lite poolhang, dock var det mindre sol och mera moln idag. Sa det
var ingen hojdare faktiskt. Vi trottnade och tog bilen bort till Tysons corner for lite shopping, sa vi strosade
runt dar ett bra tag och hittade lite smaskit, vi blev hungriga sa vi bestammde oss for lunch/middag. Matta och
belatna tog vi bilen till Giant dar vi handlade hem lite smasnacks till senare pa kvallen. Vi lag och mos i sangen
och tittade pa en massa videofilmer fran thailand och venezuela :) Sen blev det ost och kex pa balkongen innan vi
gav upp for kvallen och gick och la oss


6 augusti

idag var inte vadret alls pa varan sida, som tur va hade vi andra planer. Vi kladde pa oss och slog upp en massa
olika butiker for att sedan borja med att aka till Michaels dar det koptes lite kraffs. :) Vidare till Target
men dar utan lycka och sedan vidare bort till Costco ! :) Mamma hittade en superbra och praktisk vaska; PERFEKT
da jag kan skicka hem massa saker i den. Vi blev hungriga och vande oss till en mexicansk resturang dar vi at
en massa gott, sen  tog vi oss hem igen efter lite shopping pa Giant. Vi handlade tills imorgon. Val hemma packade
vi och gjorde oss klara for morgondagen, nu ar klockan stalld och jag ska sova ! :) Imorgon bar det av till NY!


7 augusti

sa klockan ringde vid halv  sju och vi gjorde oss iordning, packade smorgasar och fixade med biljetter, allt var i
sin ordning, taxin kom och vi borjade varan fard. :) Vi var ganska sa tidigt ute da vi inte ville fastna i nagon
trafik sa vi vandrade ner till starbucks och satte oss for att vanta pa bussen. Punkligt klockan kvart over 9
akte vi, och bussresan gick otroligt fort och smidigt. Efter 4 timmar kommer vi fram till Madison Square och det
ar dags att leta reda pa varat hostel. Till slut hittar vi, men ingen oppnar. Mamma far kanningar om att vi blivit
lurade... efter ett tag dyker det upp en mystisk man som hjalper oss in efter lite om och men. Hostlet ar ackligt
och ett riktigt ruckel, men vi accepterar det till slut, anda tills hennes man rusar in i huset och kastar ut oss
eftersom det inte ar klart annu... Sa vi star dar pa gatan och har ingen aning om vart vi ska ta vagen?
Hon hann rekomendera ett motel langre ner pa gatan, sa sa fick de bli. Dyrare blev det saklart och arga var vi, men
vi var anda framme i NY, sa vi slangde in vara saker pa rummet och tog en promenad ner till Time Square, med en
paus i en park for lite dricka pafyllning. vi passade aven pa att ata lite gott pa time square innan vi vandrade
tillbaka till hotellet, dar vi var helt utslagna och hoppade i sang


8 augusti

vi vaknar runt halv 8 och gor oss iordning for forsta uppdraget; frukost ! vi hittar en liten affar dar vi handlar
kaffe, yoghurt och mamma korde pa en muffins, Mias favorit ! :) Sen kladde vi pa oss och vandra hela vagen ner
till Frihetsgudinnan, pa vagen hittade vi World Trade Center memorial och det var hemskt att se, och man forstod
inte hur stora tornen var innan de blev terroriserade... vi gick iaf vidare ner till vattnet och stallde oss i
vad jag anser den langsta ko jag nagonsin sett ! Dar stod vi iaf och tur som vi hade fick vi tag i 3 biljetter,
och Christin hann till oss innan de var dags att ge sig ut pa vattnet for att halsa pa Bruttan aka Frihetsgudinnan.
Det var maktigt, och vi hade vadret med oss :) Vi stannade kvar pa baten hela tiden och den forde oss tillbaka
till fast mark, vi bestamde oss for att ga ata lite och under tiden far vi se pa nyheterna att en helikopter och
ett litet flygplan kraschat pa hudson river, dar vi nyss varit, dock en bit bort. Otackt, alla nio omkom...
Vi vandrade tillbaka uppat och jag och mamma vandrade hela vagen upp till Rock Feller Center medans Christin
valde att shoppa ;) Jag och mamma tog iaf hissen som pa 43 sekunder tar dig 67 vaningar upp och du har en harlig
utsikt over hela New york City ! :) Duktiga mamma ! Sen tog vi faktiskt taxi tillbaka till hotellet, dar vi en an
gang blev utslagna efter en trevlig middag. :) Christin valde att forsatta natten pa eget behov ;)


9 augusti

vi vaknar upp slitna idag och tar det riktigt lugnt med frukost och packning. Men till slut ar allt ute och vi
gar ner for avenyerna igen, bort mot Madison Square Garden for att titta lite, sen till posten, och vidare bort
for att hitta lite mat och shopping. :) Bussen kommer och vi klivet pa, segt att aka hem, och langa kooer... :(
Men till slut landade vi i Washington DC igen och varmen slog oss ! :) Val hemma kommer vi till en igentejpad dorr
och vi far inte lov att ga in da de fixat golven... SUCK ! Men vi tog oss en till promenad ner for att fa lite mat
i magen och sen var vi nojda. Vandrade tillbaka hem och gick och la oss ganska skapligt efter lite mys :)


10 augusti

min forsta arbetsdag efter semestern... fick inga riktiga uppgifter sa vi stadade lite och fixade och donade,
sen lag vi vid poolen och akte och handlade lite mat. Passade aven pa att handla mat tills imorgon, sa vi inte
behover rusa ut for dens skull. :) Val hemma lagade vi mat och kakade ute pa balkongen i stekande sol och varme,
trots att klockan narmade sig 7, skont ! Kvallen gick at till att packa ner sa mycket grejer jag kunde i mammas
nu extra vaska hon har, och jag lovar att den ar fylld med saker ! Det blir inte det roligaste att komma hem och
packa upp 4 vaskor... men det ska val goras det ocksa.


Kommentarer
Postat av: Mia

tack nu hade jag bra läsning till frukosten.



kramis

2009-08-11 @ 12:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0