V 26

Det går så fort med dessa veckor att jag hinner knappt med. :) 

Bebis

Nu väger bebisen ungefär 850 g och är 23 cm lång mellan huvud och stjärt. Från vecka 24 kan bebisen höra ljud, inne i livmodern kan ljudnivån bli så hög som 80 decibel. Det är lika mycket som på en livligt trafikerad gata.

Du

6 cm ovanför naveln kan du känna livmodern som är mellan 24 och 27 cm från blygdbenet till toppen. Viktökningen är omkring 7 och 10 kg. Du kan bli trött i ryggen, känna av trötthet, kramp i benen, tryck mot bäckenet och du kan bli varm och svettig.



* Trött i ryggen känner jag verkligen av efter att ha stått på jobbet en hel dag.
* Tröttheten är inte riktigt att leka med den heller jag som aldrig tidigare klarat av att sova på dagtid tar mer än gärna en nap på eftermiddagen och sen inga konstigheter att somna på kvällen.
* Kramp i benen har jag inte riktigt fått känna av ännu men jag ska inte säga för mycket.
* Tryck mot bäckenet känns och det speciellt då bebis flyttar på sig, men än är den lill* inte så stark, hihi.
* Varm och svettig? Ja det är väl alla såhär års ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0