Loppi Event Baby Love

Huset är alldeles tyst och jag känner mig mör i kroppen efter en toppendag !
 
Idag har jag och Zandra varit på Loppi Event Baby Love.
Vi båda hade fått VIP inbjudan för bloggare och jag var riktigt förväntansfull.
Bärselen medpackad begav vi oss in mot Skeppsholmen lagom till 11.30 då det började.

Vi hängde av oss jackor och började mingla, första besöket var hos Ergobaby för att dubbelkolla att jag satt Isabella rätt. De visade mig tips om att jag kunde ta hjälp av spädbarnsinlägget för att bära upp hennes huvud lite bättre, tack och bock. Tack vare Ergon så klarade sig ryggen utmärkt trots en 5 kilos bebis på magen i ca 4 timmar, det var värre med ryggsäcken...
Vi gick vidare och hamnade hos CocaCola som gav oss provsmak på deras nya variant; CocaCola Life som är sötad med stevia
Smakade riktigt gott tycker jag som blivit mer eller mindre colaberoende nu under amningen !
 
Vi fortsatte vidare och hamnade hos FilurDesign där vi tävlade om Jullar och fick riktigt bra tips till er som vill ge bort den där lilla speciella presenten. In och kika på Lookibooki där man kan göra sin alldeles egna pekbok till det lilla barnet. Varför inte göra en med familjen? eller favoritleksakerna, eller den där roliga resan ni gjorde i somras :)
Trygghansa bjöd tillsammans med Konfidence Sverige på en spännande tävling där man kunde vinna deras västar och liknande. Det är något som skulle behövas till min lilla vilde när det är dags att åka till Thailand.
Efter några montrar tog vi oss lite att äta, det bjöds på mackor, russin, kvarg och godricka med Aloe Vera.
 
Fick sen ta en liten amningspaus och blöjbyte på min lilla tjej, som efter det somnade gott i Ergon hängandes på magen.
 
Monter efter monter besökte vi och tävlade och fotade.
 
Blingo var för mig ett helt nytt märke, och guud så mysigt. De bjöd på en mössa om man fotade och la ut på Instagram. Mössan fick storebror och bilden var på gosiga lillasyster.

Pampers var på plats i sammarbete med Mathem (http://www.mathem.se/) som erbjöd 150:- i rabatt om man anger Pampers vid beställning. Där tävlades det om blöjor såklart och hur skönt skulle inte det vara att få de hemkörda istället för att kånka och släpa (hög tid att få Sebastian blöjfri)
 
Några som måste få lite extra kredit gällande tävlingar är Me&I där man inte behövde hashtagga, eller fota och lägga ut något på en gång utan man nu i lugn och ro här hemma kan sitta och skriva, passar mig perfekt!
 
Några andra som var på plats var Charlies bästa änglar  som erbjuder Stockholms mest professionella barnpassare till bra pris, Philips Avent  som bjöd på nappar till en snuttande Isabella, nappen satt otroligt bra och hon sover just nu gott med den i munnen. Där fanns även Otto som erbjuder färsk ekologisk välling som är perfekt då man kan få den hemkörd direkt till dörren. Tallink Silja fanns också på plats, tyvärr missade jag deras tävling men jag reste med de i somars så jag känner att jag fått en dos av kryssning :)
 
Det fanns även en profylax hörna, men då båda mina förlossningar gått så otroligt snabbt och smidigt har det inte varit aktuellt för mig. Tur i oturen.
 
En annan sak som kändes riktigt aktuellt i dagens läge är; Peppy Pals
som nu utvecklat ett spel för barn där man jobbar med att lära barnen hjälpa varandra, stötta när något känns läskigt och utveckla en diskussion om att man ska bete sig mot andra som man själv vill bli behandlad.
Det spelet skall inhandlas lagom till Thailand till våran buse :)
 
Det finns så mycket att skriva om, men jag tror jag fått med det mesta.
På vägen hem var det självklart den bästa goodiebagen som väntade, och oj vad det var bra och spännande grejer i den denna gång. Bästa Loppi; tack för ett jättebra event, jag och Isabella ser fram emot fler.
Ett redan i helgen då det är Underbara Barn mässan :)
 
Jag lägger bilderna i en bildbomb på nästa inlägg för att inte göra detta inlägg mer rörigt än nödvändigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0